Algemene
voorwaarden
Door
ervaringen zijn deze voorwaarden ontstaan. In overleg zijn er
individueel aanpassingen mogelijk.
Dit zijn onze voorwaarden, niet die
van onze collega's. Voor hun voorwaarden zul je hen moeten raadplegen!
Algemeen
* We zullen alles doen om het dier te proberen te helpen. In alle
opzichten.
* We zijn oprecht en zullen geen (dure) toestanden verkopen waar je
niets aan hebt.
* Kwaliteit en goede service verlenen staan bij ons voorop.
* We zullen zal altijd het welzijn van het dier in acht nemen, zoveel
als we kunnen.
* We behouden altijd het recht voor om te stoppen met het werk als onze
veiligheid in het geding komt.
* Onze manier van bekappen heeft zich wetenschappelijk bewezen. We
hebben een uitstekende opleiding gevolgd.
* Mochten er andere problemen zijn, zullen we proberen iets
in de richting te kijken wat het zou kunnen zijn,
en jou naar een
dierenarts, paardentandarts, chiropractor, zadelmaker, fysiotherapeut,
kliniek, o.i.d. sturen.
* Jij bent altijd vrij om over te stappen naar een andere
therapeut of bekapper/ hoefsmid, we hanteren 24 uur opzegtermijn,
opgaaf van reden is niet noodzakelijk, slechts
gewenst. We willen
alleen klanten die ons graag terug zien komen.
Een reden zou prettig
zijn, omdat we
daar een leermoment van kunnen maken.
* We zijn ook altijd vrij om een klant-relatie te
beëindigen.
Je krijgt in dat geval minimaal één maand opzegtermijn,
maar we zullen
altijd proberen te zorgen voor een redelijke termijn, om jou genoeg
tijd te geven om een vervanger te zoeken.
* We zijn vrij om voorwaarden ten allen tijde te wijzigen.
Aansprakelijkheid
* Zodra jezelf, een andere therapeut, hoefsmid of bekapper aan
jouw dier laat werken vervalt al onze aansprakelijkheid direct.
* Onze aansprakelijkheid is nooit meer dan maximaal twee keer het
factuurbedrag.
* Indien
het dier door slechte ervaringen o.i.d.
gedragsproblemen heeft, is het noodzakelijk voor onze en jouw
veiligheid dat
dit vooraf
aan ons kenbaar is gemaakt zodat we daar
rekening mee kunnen houden. Indien ons dit niet vooraf verteld is,
behouden we ons het recht voor, om behandeling te
stoppen en gemaakte
kosten in rekening te brengen, ook al is er niets
aan je dier gedaan.
* We nemen géén
verantwoordelijkheid voor oude blessures. Wel voor dingen die we
verkeerd zouden kunnen doen.
* Voor bekappen:
De hoefcondities zullen veel langzamer verbeteren als je paard 15 uur
of meer per dag op stal moet
staan.
Voor verbetering is namelijk
beweging/doorbloeding noodzakelijk. Bij oudere of erg gespierde paarden
heeft verbetering meestal
meer tijd
nodig.Vaak een hele bekapperiode
(8 weken). Mocht je binnen die tijd bezorgdheden hebben, kun je contact
met ons
opnemen voor een oplossing of eventueel geruststelling. Doe je
dat niet, vervalt ook onze aansprakelijkheid.
* Slechte voeding en/of veel suikers zullen het resultaat vertragen.
* We zijn niet aansprakelijk voor eventuele schadelijke gevolgen van
(verkeerd geïnterpreteerde) informatie van deze website.
* We zijn niet aansprakelijk voor schade of ontevredenheid,
voortvloeiend uit het opvolgen van onze tips. Privacy
* We gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Jouw gegevens en dossier
zullen zonder jouw uitdrukkelijke toestemming
nooit worden doorgegeven
aan derden.
* We hanteren een beroepsgeheim.
* Je e-mail adres wordt uitsluitend gebruikt voor ons onderlinge
contact.
* Je e-mail adres zal bij gelijktijdig mailen van klanten onzichtbaar
zijn. Betaling & kosten
* Betaling particulier uitsluitend à contant (of vooraf per bank)
* Betalingen van bedrijven op rekening moeten binnen 8 dagen op onze
rekening bijgeschreven staan.
* Bij overschrijding betalingstermijn wordt in spoedgevallen pas na
betaling factuur een bezoek van ons gedaan
* De basistarieven kunnen ieder jaar op 1 januari worden aangepast.
* Er is betaald wanneer we contant geld ontvangen heb, of als het op de
rekening staat bijgeschreven.
* Facturen, met BTW specificatie, zijn uiteraard mogelijk.
* Eventuele extra kosten worden vooraf met jou besproken.
* Onze basistarieven staan duidelijk op de website.
* Herinneringen volgen iedere 8 dagen na
factuurdatum/herinneringsdatum en brengen € 5,- administratiekosten per
herinnering met zich
mee.
Na de tweede aanmaning zal de vordering uit
handen worden gegeven aan een incassobureau.
* Incassokosten zijn altijd voor de klant.
* Bij wanbetaling vervallen alle komende, reeds gemaakte, afspraken. Afspraken
* We zullen zoveel mogelijk, zover mogelijk, rekening houden met jouw
agenda.
* Voor bekappen: Mocht
je twijfelen of een bezoek nodig is, maak
foto's van voor en onderkant van een hoef, email die
ons even, dan
kunnen we misschien een bezoekje uitstellen.
* We houden ervan op tijd te zijn. Dit lukt meestal ook. De
redenatie: onze tijd is erg kostbaar, dus gaan we met hetzelfde
respect
met jouw tijd om.
* We zijn max. 15 min. eerder of later dan afgesproken. Mocht het
voorkomen dat we dat niet redden, krijg je een
telefoontje of sms
bericht.
* We raden aan een nieuwe afspraak te maken bij ons laatste bezoek.
(De praktijk wijst uit dat mensen vergeten te bellen
voor een afspraak,
wat de gezondheid niet ten goede komt)
* Wil je hierin graag vrij blijven, houdt er dan rekening dat het
soms 2-4 weken kan duren, voordat een afspraak ingeplant
kan worden.
* Mocht je je bedenken, en een bezoek toch niet op prijs stellen, is
een telefoontje of berichtje 24 uur voor die afspraak
voldoende.
* Kosteloos afzeggen of verzetten van een gemaakte afspraak kan tot 24
uur voor de afspraak.
* Houdt er rekening mee: Verzetten op heel korte termijn kán misschien
niet mogelijk zijn i.v.m. een drukke agenda,
maar we zullen zeker
ons best doen om je toch ergens bij te plannen. Indien mogelijk, dus
zodra
er verzet moet worden,
graag zo lang mogelijk van te voren.
* We
hopen dat je ons van te voren even doorgeeft als het aantal
dieren verandert ten opzichte van de laatste keer.
Als we
namelijk onverwacht
langer/korter bij jou werken, komen we te laat bij de
volgende afspraak, en dus eventueel bij
de daaropvolgende...
* Mochten op jou moeten wachten, kunnen we je om een uurtarief vragen,
indien we dat nodig vinden.
* Ben jij onze afspraak vergeten, dan zullen we een vergoeding daarvoor
met jou overleggen, indien we dat nodig vinden.
* We doen altijd ons uiterste best om op tijd te zijn, wat in de
meeste gevallen lukt. Als we het niet redden, laten we je
dat zo snel
mogelijk weten.
* Bij ziekte of blessure van onze kant, wordt er veel moeite gedaan
om goede vervanging te verzorgen, indien nodig.
Uiteraard ben je vrij
om
daar gebruik van te maken, of niet.
* Als je dier moeilijk is door angst, of onervarenheid, willen we
dat graag van te voren weten. Dit kost vaak namelijk extra tijd
en dat
nemen we graag voldoende om alle mogelijke extra onnodige stress te
voorkomen.
Tekst met dank aan Jill Rietman/ Filipa (c)