Algemene voorwaarden



Door ervaringen zijn deze voorwaarden ontstaan. In overleg zijn er individueel aanpassingen mogelijk.
Dit zijn onze voorwaarden, niet die van onze collega's. Voor hun voorwaarden zul je hen moeten raadplegen!


Algemeen

* We zullen alles doen om het dier te proberen te helpen. In alle opzichten.
* We zijn oprecht en zullen geen (dure) toestanden verkopen waar je niets aan hebt.

* Kwaliteit en goede service verlenen staan bij ons voorop.
* We zullen zal altijd het welzijn van het dier in acht nemen, zoveel als we kunnen.

* We behouden altijd het recht voor om te stoppen met het werk als onze veiligheid in het geding komt.
* Onze manier van bekappen heeft zich wetenschappelijk bewezen. We hebben een uitstekende opleiding gevolgd.

* Mochten er andere problemen zijn, zullen we proberen iets in de richting te kijken wat het zou kunnen zijn,
 en jou naar een dierenarts, paardentandarts, chiropractor, zadelmaker, fysiotherapeut, kliniek, o.i.d. sturen.
* Jij bent altijd vrij om over te stappen naar een andere therapeut of bekapper/ hoefsmid, we hanteren 24 uur opzegtermijn,
opgaaf van reden is niet noodzakelijk, slechts gewenst. We willen alleen klanten die ons graag terug zien komen.
Een reden zou prettig zijn, omdat we daar een leermoment van kunnen maken. 

* We zijn ook altijd vrij om een klant-relatie te beëindigen. Je krijgt in dat geval minimaal één maand opzegtermijn,
maar we zullen altijd proberen te zorgen voor een redelijke termijn, om jou genoeg tijd te geven om een vervanger te zoeken.
* We zijn vrij om voorwaarden ten allen tijde te wijzigen.

Aansprakelijkheid


* Zodra jezelf, een andere therapeut, hoefsmid of bekapper aan jouw dier laat werken vervalt al onze aansprakelijkheid direct.
* Onze aansprakelijkheid is nooit meer dan maximaal twee keer het factuurbedrag.

* Indien het dier door slechte ervaringen o.i.d. gedragsproblemen heeft, is het noodzakelijk voor onze en jouw veiligheid dat
dit vooraf aan ons kenbaar is gemaakt zodat we daar rekening mee kunnen houden. Indien ons dit niet vooraf verteld is,
behouden we ons het recht voor, om behandeling te stoppen en gemaakte kosten in rekening te brengen, ook al is er niets
aan je dier gedaan.
* We nemen géén verantwoordelijkheid voor oude blessures. Wel voor dingen die we verkeerd zouden kunnen doen.

* Voor bekappen: De hoefcondities zullen veel langzamer verbeteren als je paard 15 uur of meer per dag op stal moet staan.
Voor verbetering is namelijk beweging/doorbloeding noodzakelijk. Bij oudere of erg gespierde paarden heeft verbetering meestal
meer tijd nodig.Vaak een hele bekapperiode (8 weken). Mocht je binnen die tijd bezorgdheden hebben, kun je contact met ons
 opnemen voor een oplossing of eventueel geruststelling. Doe je dat niet, vervalt ook onze aansprakelijkheid.

* Slechte voeding en/of veel suikers zullen het resultaat vertragen.
* We zijn niet aansprakelijk voor eventuele schadelijke gevolgen van (verkeerd geïnterpreteerde) informatie van deze website.
* We zijn niet aansprakelijk voor schade of ontevredenheid, voortvloeiend uit het opvolgen van onze tips. Privacy

* We gaan zorgvuldig met jouw gegevens om. Jouw gegevens en dossier zullen zonder jouw uitdrukkelijke toestemming
nooit worden doorgegeven aan derden.
* We hanteren een beroepsgeheim.
* Je e-mail adres wordt uitsluitend gebruikt voor ons onderlinge contact.
* Je e-mail adres zal bij gelijktijdig mailen van klanten onzichtbaar zijn. Betaling & kosten

* Betaling particulier uitsluitend à contant (of vooraf per bank)
* Betalingen van bedrijven op rekening moeten binnen 8 dagen op onze rekening bijgeschreven staan.
* Bij overschrijding betalingstermijn wordt in spoedgevallen pas na betaling factuur een bezoek van ons gedaan
* De basistarieven kunnen ieder jaar op 1 januari worden aangepast.
* Er is betaald wanneer we contant geld ontvangen heb, of als het op de rekening staat bijgeschreven.
* Facturen, met BTW specificatie, zijn uiteraard mogelijk.
* Eventuele extra kosten worden vooraf met jou besproken.
* Onze basistarieven staan duidelijk op de website.
* Herinneringen volgen iedere 8 dagen na factuurdatum/herinneringsdatum en brengen € 5,- administratiekosten per
 herinnering met zich mee. Na de tweede aanmaning zal de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau.
* Incassokosten zijn altijd voor de klant.
* Bij wanbetaling vervallen alle komende, reeds gemaakte, afspraken. Afspraken

* We zullen zoveel mogelijk, zover mogelijk, rekening houden met jouw agenda.
* Voor bekappen: Mocht je twijfelen of een bezoek nodig is, maak foto's van voor en onderkant van een hoef, email die
ons even, dan kunnen we misschien een bezoekje uitstellen.

* We houden ervan op tijd te zijn. Dit lukt meestal ook. De redenatie: onze tijd is erg kostbaar, dus gaan we met hetzelfde
 respect met jouw tijd om.
* We zijn max. 15 min. eerder of later dan afgesproken. Mocht het voorkomen dat we dat niet redden, krijg je een
telefoontje of sms bericht.

* We raden aan een nieuwe afspraak te maken bij ons laatste bezoek. (De praktijk wijst uit dat mensen vergeten te bellen
 voor een afspraak, wat de gezondheid niet ten goede komt)
* Wil je hierin graag vrij blijven, houdt er dan rekening dat het soms 2-4 weken kan duren, voordat een afspraak ingeplant
 kan worden.

* Mocht je je bedenken, en een bezoek toch niet op prijs stellen, is een telefoontje of berichtje 24 uur voor die afspraak
voldoende.  
* Kosteloos afzeggen of verzetten van een gemaakte afspraak kan tot 24 uur voor de afspraak.

* Houdt er rekening mee: Verzetten op heel korte termijn kán misschien niet mogelijk zijn i.v.m. een drukke agenda,
maar we zullen zeker ons best doen om je toch ergens bij te plannen. Indien mogelijk, dus zodra er verzet moet worden,
graag zo lang mogelijk van te voren.
* We hopen dat je ons van te voren even doorgeeft als het aantal dieren verandert ten opzichte van de laatste keer.
Als we namelijk onverwacht langer/korter bij jou werken, komen we te laat bij de volgende afspraak, en dus eventueel bij
de daaropvolgende...

* Mochten op jou moeten wachten, kunnen we je om een uurtarief vragen, indien we dat nodig vinden.
* Ben jij onze afspraak vergeten, dan zullen we een vergoeding daarvoor met jou overleggen, indien we dat nodig vinden.

* We doen altijd ons uiterste best om op tijd te zijn, wat in de meeste gevallen lukt. Als we het niet redden, laten we je
dat zo snel mogelijk weten.
* Bij ziekte of blessure van onze kant, wordt er veel moeite gedaan om goede vervanging te verzorgen, indien nodig.
Uiteraard ben je vrij om daar gebruik van te maken, of niet.

* Als je dier moeilijk is door angst, of onervarenheid, willen we dat graag van te voren weten. Dit kost vaak namelijk extra tijd
 en dat nemen we graag voldoende om alle mogelijke extra onnodige stress te voorkomen.

Tekst met dank aan Jill Rietman/ Filipa (c)